برق خودرو

استارت نخوردن خودرو و دلایل آن

استارت نخوردن خودرو

در این مقاله، دلایل استارت نخوردن اتومبیل و رفع آن را بررسی می کنیم. استارت نخوردن اتومبیل ممکن است عوامل متعددی داشته باشد. استارت نخوردن خودرو با استارت خوردن و روشن نشدن آن تفاوت دارد. بنابراین، روشن نشدن خودرو را نباید با استارت نخوردن آن اشتباه گرفت. دلایل روشن نشدن خودرو ممکن است هیچ ارتباطی با استارت نخوردن آن نداشته باشند.

استارت نخوردن خودرو

دلایل استارت نخوردن خودرو

به طور کلی، دلایل استارت نخوردن خودرو در موارد زیر خلاصه می شود :

باتری

باتری اولین قطعه ای است که برای مشکل استارت نخوردن بررسی می کنیم که با بازدید توسط مکانیک و در صورت نیاز، تعویض می شود.

استارت

استارت یکی از مهم ترین قطعات برای روشن شدن خودرو است و از اجزای مختلفی مانند زغال استارت، اتوماتیک، آرمیچر، چرخ دنده، دو شاخه، بوش و یک پوسته بیرونی تشکیل شده است. هنگام استارت زدن، نیروی الکتریسیته توسط باتری به استارت منتقل می شود و زغال استارت، برق را به آرمیچر هدایت می کند و آرمیچر، چرخ دنده را می چرخاند و در نهایت، اتومبیل روشن می شود. درصورتیکه استارت خراب باشد، فرآیند برق رسانی مختل می شود.

دینام

دینام وظیفه شارژ باتری را برعهده دارد. درصورتیکه دینام، باتری را شارژ نکند یا در روند شارژ آن، مشکل ایجاد شود، با دشارژ یا خالی شدن باتری، خودرو استارت نمی خورد.

سوئیچ

استارت زدن نیاز به سوئیچ دارد. سوئیچ از مغزی سوئیچ و چند رشته سیم‌ تشکیل شده ‌است. مغزی سوئیچ سه وضعیت بسته یا خاموش، سوئیچ باز و استارت زدن را شامل می شود. عملکرد سوئیچ در وضعیت بسته مشخص است و هیچ عمل خاصی صورت نمی گیرد. در وضعیتی که سوئیچ باز است، برق به پشت صفحه کیلومتر و برخی از قطعات و اجزای موتور می رسد. در مرحله استارت زدن، جریان الکتریسیته 12 ولت از سوئیچ به اتوماتیک استارت می رسد و خودرو استارت می خورد. درصورتیکه سوئیچ، مغزی سوئیچ یا سیم کشی ایراد داشته باشد، اتومبیل روشن نمی شود.

باتری، استارت، دینام و سوئیچ، چهار قطعه مکمل یکدیگر هستند که در استارت خوردن اتومبیل نقش عمده دارند که هر یک، ممکن است عامل استارت نخوردن خودرو باشد و خرابی یکی از آنها به سایر قطعات آسیب می رساند.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *