دسته‌بندی نشده

توپی سر کمک

توپی سر کمک

توپی سر کمک یکی از مهم ترین قطعات موجود در سیستم تعلیق خودرو محسوب می شود که به کمک فنر متصل است و در قسمت بالای آن قرار می گیرد. توپی سر کمک به صورت جفت در خودروها وجود دارند و به صورت جداگانه در دو طرف راست و چپ اتومبیل نصب می شوند که یکی از آنها بر روی کمک فنر سمت راست و دیگری بر روی کمک فنر سمت چپ متصل است. اهمیت وجود این قطعه به حدی بالا است که درصورتیکه دچار اختلال شود، با توجه به اینکه تعادل اتومبیل کاهش می یابد، ضربات وارد شده بر خودرو به اتاق آن منتقل می شوند و کل اتاق خودرو دچار آسیب دیدگی خواهد شد. در واقع، توپی سر کمک امنیت و راحتی سرنشینان خودرو را افزایش می دهد.

توپی سر کمک

دلایل خراب شدن توپی سر کمک

رانندگی نادرست، رانندگی با سرعت زیاد و نیز، ضربات ناشی از برخورد شدید با دست اندازها باعث خرابی توپی سر کمک می شوند که در ادامه مقاله، به مهم ترین علائم خرابی آن اشاره می کنیم :

صدای مانند کوبش در قسمت  کمک فنر

توپی سر کمک همانند مفصل بین استخوانی عمل می کند و در زمانی که عملکرد خود را نداشته باشد، کارایی مفصل گونه خود را از دست می دهد و کمک فنرها بر روی هم کوبیده می شوند.

صدای سائیدگی در هنگام برگشت فرمان از حالت دور به حالت عادی

دو عدد توپی سر کمک در سمت های راست و چپ در جلوی خودرو قرار دارند، در صورتیکه فرمان خودرو را به سمت هر کدام از توپی سر کمک ها ( راست یا چپ ) بچرخانیم و دوباره به حالت اولیه برگردانیم و صدایی شبیه ساییدن بر روی هم شنیده شود، نشان از خرابی توپی سر کمک است.

لرزش فرمان خودرو

درصورتیکه ضربات و لرزش های ناشی از حرکت در مسیر به طور مستقیم به داخل خودرو منتقل شوند، نشانه خرابی توپی سر کمک ها است که لرزش فرمان را نیز به همراه دارد.

بدیهی است هر محصولی در بازار ممکن است قیمت های مختلفی داشته باشد که متفاوت بودن قیمت ها مرتبط با عوامل گوناگونی می تواند باشد. مقاومت حرارتی بالا، مهم ترین ویژگی توپی سر کمک مرغوب است، از آنجا که این قطعه  به طور مداوم درگیر اصطکاک و فعالیت است باید در برابر درجه حرارت زیاد استحکام بالایی داشته باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *