دسته‌بندی نشده

نکات مهم در استفاده از کولر خودرو

نکات مهم در استفاده از کولر خودرو

سیستم کولر خودرو نیروی خود را به صورت مستقیم از موتور خودرو دریافت می کند. در واقع، اندکی از نیروی موتور صرف به کار افتادن کمپرسور کولر می شود و مصرف سوخت نیز افزایش می یابد. اغلب باورهایی که در مورد کولر خودرو وجود دارند به غلط در میان مردم جا افتاده اند.

مصرف سوخت اتومبیل هنگامی که کولر اتومبیل روشن است، در مقایسه با زمانی که شیشه های خودرو باز هستند تا جایگزین کولر باشند، کمتر یا برابر خواهد بود.

نکات مهم در استفاده از کولر خودرو

نکات مهم استفاده از سیستم کولر و تهویه اتومبیل

در ادامه مقاله، نکات مهم استفاده از سیستم کولر و تهویه اتومبیل را توضیح می دهیم :

  • از سالم بودن سیستم کولر و تهویه اتومبیل قبل از استفاده از آن، اطمینان حاصل کنید.
  • خروجی ها و کانال های سیستم کولر، فضایی مناسب برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها هستند، از این رو، تمیز و تعویض کردن فیلتر های این بخش ضروری است تا از بروز بیماری های پوستی و تنفسی جلوگیری شود.
  • هنگامی که کولر اتومبیل روشن است، به ویژه در مسافت های طولانی، از فشار بیش از حد به موتور پرهیز کنید.
  • در مسیرهای سربالایی یا سراشیبی یا ترافیک شدید، کولر خودرو را برای چند دقیقه در درجات کم قرار دهید یا خاموش کنید تا فشار بیش از حد به موتور وارد نشود، علاوه بر اینکه در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می شود.
  • در زمانی که کولر اتومبیل روشن است، تمام شیشه های خودرو را بسته نگه دارید. در غیر این صورت، فشار بیشتری به کولر و در نتیجه، موتور وارد می شود، علاوه بر اینکه، مصرف سوخت نیز افزایش می یابد.
  • درصورتیکه اتومبیل را در هوای گرم و زیر نور مستقیم آفتاب روشن می کنید، ابتدا شیشه های خودرو را چند دقیقه‌ باز کنید تا هوای گرم داخل اتومبیل جابجا شود و سپس، کولر را روشن کنید تا فشار کمتری به کولر و موتور وارد شود.

قابل توجه است که گاز کولر همان گاز فریون که در یخچال استفاده می شود و بسیار سمی و خطرناک است و در صورت نداشتن مهارت کافی، هیچگاه اقدام به تعویض این گاز نکنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *