دسته‌بندی نشده

کاسه نمد میل لنگ، وظیفه و دلایل خرابی آن

کاسه نمد میل لنگ

کاسه نمد میل لنگ، نوعی کاسه نمد است که برای بازگشت روغن به مخزن خودرو و جلوگیری از نشت روغن و ورود گرد و غبار استفاده و در دو قسمت از میل لنگ بکار برده می شود :

کاسه نمد اورینگ یا کاسه نمد جلوی میل لنگ و موتور و در پشت پولی

کاسه نمد پکینگ یا کاسه نمد انتهای میل لنگ و در پشت فلایول

وظیفه کاسه نمد میل لنگ :

  • جلوگیری از نشت سیالات از داخل میل لنگ
  • خنک سازی سیالات داخل میل لنگ
  • عایق بندی یا درزبندی میل

کاسه نمد میل لنگ

دلایل روغن ریزی از کاسه نمد میل لنگ

کاسه نمد معمولاً روی شفت قرار می گیرد و لبه های بیرونی آن بر روی جداره چفت می شوند. با روغن کاری لبه ها، کاسه نمد عملکرد خود را به درستی انجام می دهد و در برابر گرما محافظت می شود.

مشکل نشت روغن در اغلب کاسه نمد‌ها وجود دارد و محدود به یک یا چند نوع نیست. به مرور زمان، گرمای بیش از حد بر طول عمر کاسه نمدها تاثیر می گذارد و موجب ایجاد مشکل در آنها می شود. در واقع، با حرارت ناشی از موتور، این قطعه حالت ارتجاعی پیدا و شروع به روغن ریزی می کند. نشت روغن از کاسه نمد ممکن است به دلایل زیر باشد :

1) ممکن است که در اثر گرما، لبه های کاسه نمد خشک شوند.

2) احتمال خرابی و آسیب به کاسه نمد در هنگام جا زدن یا تعویض وجود دارد.

3) ممکن است محل نصب کاسه نمد خراب شده یا آسیب دیده باشد.

4) کیفیت پایین یا نامرغوب بودن کاسه نمد.

همانطور که روغن در بهبود عملکرد موتور اتومبیل یا به عبارت کلی، عملکرد خودرو مهم و ضروری است، نشت و تماس غیر اصولی آن با قطعات منجر به آسیب های جدی به آنها می شود. از طرف دیگر، کاهش سطح روغن موجب اختلال در عملکرد صحیح موتور و قطعات متصل به آن می شود.

نشت روغن در قطعاتی مانند میل لنگ سبب ایجاد گازهای خطرناک و مضر می شود و احتمال آتش سوزی را در حرارت های بالا افزایش می دهد.

کاسه نمد میل لنگ با جلوگیری از نشت روغن، آن را به سمت مخزن برمی گرداند که هم مانع از برخورد روغن با قطعات اتومبیل و هم سطح استاندارد روغن حفظ می شود. بنابراین، خرابی این قطعه علاوه بر اختلال در عملکرد آن، قطعات دیگر را نیز با مشکل مواجه می کند و تاثیر خرابی آن بر خودرو بسیار مهم و پرمخاطره است. با نشت روغن از این قطعه یا کاسه نمدهای دیگر، روغن به شلنگ ها یا اتصلات دیگر نفوذ می کند و احتمال ایجاد جرقه های الکتریکی و ایجاد مشکل در سیستم برق رسانی می شود. اگرچه تعویض این قطعه کار چندان سختی نیست، اما بهتر است این کار توسط تعمیرکاران یا کارشناسان انجام شود تا در صورت عدم آشنایی با قطعات و ابزارها به آنها آسیب نرسد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *