دسته‌بندی نشده

نکات نگهداری از خودرو در زمستان

نکات نگهداری از خودرو در زمستان

نگهداری از خودرو در فصل زمستان نیازمند دانستن و انجام برخی نکات اساسی و مهم است.

نکات مهم نگهداری از خودرو در فصل زمستان

در ادامه مقاله، نکات مهم نگهداری از خودرو در فصل زمستان را بررسی می کنیم.

Car Care Tips in Winter

عدم فرسودگی تایرها

در شرایط جوی فصل زمستان که مسیر رانندگی با بارندگی لغزنده می شود نیاز به تایرهایی با شیارهای مناسب دارید تا با ایجاد تعادل مناسب، مانع از سر خوردن و لغزیدگی خودرو شوند.

تنظیم باد تایرها

تنظیم به موقع باد تایرها را تقریباً در تمام فصول انجام دهید تا علاوه بر جلوگیری از فرسودگی تایرها در مصرف سوخت صرفه جویی و باعث تعادل و بهبود عملکرد در رانندگی شود.

شست و شوی منظم اتومبیل

در شرایط جوی زمستان همواره مقداری شن و نمک پاشیده شده بر روی مسیر رانندگی، به بدنه، داخل گلگیر و زیر خودرو می چسبد که به مرور موجب پوسیدگی این بخش ها می شود. بنابراین، ضروری است در فواصل زمانی منظم خودرو را بشویید تا شن ها و نمک های چسبیده به سطح بدنه و زیر اتومبیل جدا شوند.

اطمینان از سلامت برف پاک کن، میزان شیشه شور و عملکرد درست آب پاش

لاستیک تیغه برف پاک کن به مرور زمان با از دست دادن انعطاف پذیری و نرمی خود، فرسوده می شود و بهتر است هر سال تعویض شود تا میزان دید راننده کاهش نیابد. درصورتیکه در مخزن شیشه شور از آب استفاده می کنید ممکن است در زمستان یخ بزند، از این رو بهتر است از محلول شیشه شور مخصوص به جای آب استفاده کنید تا در دمای سرد زمستان یخ نزند. از سالم بودن پمپ آب پاش و شلنگ های انتقال محلول شیشه شور نیز اطمینان حاصل کنید.

سالم بودن سیستم گرمایشی

سالم بودن و عملکرد صحیح بخاری، سیستم گرمایشی و گرم کن شیشه ها در فصل زمستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در صورت خراب بودن، باید بررسی و تعمیر شوند.

استفاده از ضد یخ

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در هوای سرد انجام دهید، استفاده از ضد یخ و اطمینان از کافی بودن مقدار آن در آب رادیاتور است. عدم استفاده از ضد یخ یا پایین بودن درصد ضد یخ در مخلوط آب و ضد یخ باعث ایجاد مشکل در سیستم خنک کننده موتور اتومبیل می شود.

سالم بودن رادیاتور

صحت عملکرد رادیاتور را از نظر نشتی بررسی کنید تا مخلوط آب و ضد یخ نشتی نداشته باشد. عملکرد صحیح بخاری نیز به عملکرد صحیح رادیاتور وابسته است.

سالم بودن باتری خودرو

عملکرد باتری خودرو در هوای گرم بهتر از هوای سرد است، درصورتیکه باتری ضعیف شده باشد باید آن را تعویض کنید تا اتومبیل به راحتی روشن شود.

بررسی چراغ های خودرو

میزان دید راننده در بارندگی کم می شود و در شرایط جوی همراه با بارندگی نیاز است چراغ های خودرو روشن باشند تا از تصادف جلوگیری شود. بنابراین، از سالم بودن لامپ ها و چراغ ها مطمئن شوید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *