دسته‌بندی نشده

گاز نخوردن خودرو و دلایل آن

گاز نخوردن خودرو

گاز نخوردن خودرو در اتومبیل های مختلف، دلایل متفاوتی دارد.

دلایل گاز نخوردن خودرو در اتومبیل های مختلف

در این مقاله، علل گاز نخوردن خودرو در اتومبیل های مختلف بررسی می کنیم.

در خودروهای کاربراتوری دلیل رایج گاز نخوردن، تغییر در میزان دور موتور است. درصورتیکه دور موتور خودرو به طور دائم افزایش یا کاهش یابد، با فشردن پدال گاز نمی توانید موتور را روشن نگهدارید، زیرا موتور پس از رها کردن پدال، متوقف خواهد شد.

در خودروهای انژکتوری دلیل گاز نخوردن، تمام شدن روغن موتور یا نامناسب بودن روغن موتور در حال گردش است.

مشکل گاز نخوردن اتومبیل در خودروهای تمام اتومات هم ممکن است ایجاد شود که احتمال گاز نخوردن به دلیل خرابی در سیم کشی فنی، بسیار اندک است، در این نوع خودروها، داغ شدن روغن موتور معمولاً دلیل گاز نخوردن است، در این حالت، برای اینکه بتوانید به حرکت خود در مسیر ادامه دهید، لازم است به خودرو فرصت دهید تا میزان دمای بالای آن کاهش یابد.

 

در خودروهای دوگانه ‌سوز نیز ممکن است با مشکل گاز نخوردن مواجه شوید، دلیل اصلی گاز نخوردن اتومبیل در وضعیت کارکرد گاز طبیعی فشرده ( CNG ) به میکسر آن مربوط می ‌شود. در این وضعیت، کاهش هوای ورودی منجر به استفاده از حالت بنزین سوز می شود. در این شرایط، شاهد گاز نخوردن اتومبیل هستید که مشکل با تنظیم دستی برطرف می شود.

گاز نخوردن خودرو

غیر از زمانی که اتومبیل مسیر سربالایی را طی می کند، در سرعت ‌های بالا نیز امکان گاز نخوردن خودرو وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل گاز نخوردن به پمپ بنزین خودرو مربوط می شود. در خودروهای انژکتوری ممکن است عملکرد پمپ های برقی دچار اشکال شده باشد و در خودروهای کاربراتوری ممکن است مشکل از بخش هایی از موتور که آسیب دیده اند مانند فیلتر سوخت، صفحه تکیه گاه پمپ و لوله برگشت یا خروجی سوخت باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *